Sunday 22 January 2012

~~~Cameron dan Strawberries~~~

Alhamdulillah...itu saja ucapan yg terluah kala kaki memijak bumi Ipoh tercinta. 3 hari 2 malam sudah cukup tuk mengungkap pahit manis, asam garam family outing.

Cameron memang sangat sinonim dengan strawberi dan teh. Sebut je cameron ingat strawberi meghah menyala....sebut je cameron ingat teh Boh, ummmppphhhh....sebut je cameron ingat lokasi percutian yang sejuk, nyaman lagi menenangkan.


SEJUK?? NYAMAN?? MENENANGKAN?? Haaaaa??? Owhhh tidak...tidak...tidak....
Tang strawberi ngan teh tu aku setuju sangat. Tapi tang temperature *geleng kepala secara sopan dengan bibir duck face*. Cameron dan hujan di pagi hari sudah cukup tuk menegakkan segenap bulu roma yang ade meskipun berbaju sejuk sepanjang malam. Oh yeah...facts!!

Ok2, enough la sal suhu. Aku akui memang payah bagi golongan yang berdarah panas tuk membiasakan diri dengan suhu sejuk cam kat cameron tu. Ce tanya ikan kap yang mendiami kolam kecil di Big Red Strawberry Farm, sejuk ke x duk kat cameron sambil berendam 24/7?? Jangan kecewa jikalau ikan kap berkenaan mendiamkan diri...itu sangat normal.


Kalu hampa nk makan strawberi, aku recommend korg Big Red Strawberry Farm, Brinchang. Ni dah masuk kali ke-3 aku datang sini. So far, the best place to eat fresh strawberries. Namun begitu, bagi yang xbpe nk reti panjat bukit nek kete, better parking bawah je la. Takot tersodok kete belakang *der, gua cakap sama lu, nyaris wooo....even kete auto recon* #true story. Bagi yang punya keegoan keyakinan yang jitu...truskan mendaki...hehehe.


Setelah puas mendaki, maka sampailah aku ke Big Red Strawberry Cafe. Sesampai je aku ke tempat yang dituju, mata mula melilau melihat pelbagai reaksi serta ragam pengunjung2. "Emmm, nampak sedap je makanan yang awek tu makan", desis hatiku. "Perghhh, comel gk awek tu", jerit batinku.


Menu sal strawberry bersusun-susun...macam-macam ada. Menu salad pun xkurang hebatnye. Jadi aku nk kongsikan sikit sal makanan2 yang sempat kami rase makan lahap kat situ...

 Strawberry Sundae

Strawberry Waffle

Strawberry with Cream

Last but not least...
Strawberry Chocolate Fondue...ni men cicah-cicah

Credit: Thx 4 da pic...maf curi amik gmbr ni kat google. Actually xsempat nk amik gmbr2 makanan tu time makan. Seyes pelahap...tahap kebulur.


Reaksi abah pas makan Strawberry Chocolate Fondue:
"Yang strawberi rase strawberi...yang coklat rase coklat"

Reaksi aku pas makan Strawberry Chocolate Fondue:
"................................................................................."



Akhir kata:-
Cameron Highlands sejuk dan 'nyaman', 
Strawberinya merah rasanya masam,
Baju sejuk dijadikan teman,
Pagi petang dan juga malam...

Mulut bergetar tergagap-gagap,
Badan menggigil tanpa diminta,
Udaranya sejuk bernafas asap,
Bagai di Europe jiwa meronta...




No comments:

Post a Comment